flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порядок обробки документів, які надійшли на електронну адресу суду.

25 березня 2021, 08:56

     З метою забезпечення безперебійної роботи Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області щодо здійснення правосуддя звертаємо увагу фізичних та юридичних осіб - відвідувачів суду  на наступне.

     При роботі з документами, які надходять на офіційну електронну пошту суду або відправляються з неї , Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області в своїй діяльності керується наступними нормативними актами:

- Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України(затверджена наказом Державної судової адміністрації України 20.08.2019 року № 814);

- Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг»;

- Законом України «Про електронні довірчі послуги»;

 - Положенням про порядок використання ресурсів локальної комп'ютерної мережі в  Державній судовій адміністрації України, територіальних управліннях Державної судової адміністрації України, місцевих та апеляційних судах загальної юрисдикції (затверджений наказом Державної судової адміністрації України від 12.2013  № 164);

- Положенням про порядок використання ресурсів мережі Інтернет в ДСА України, територіальних управліннях ДСА України, місцевих та апеляційних судах, підприємствах, що входять до сфери управління ДСА України (затв. наказом ДСА України від 15.11.2016 р. № 230);

- Тимчасовим порядком обміну офіційними електронними документами між місцевими та апеляційними судами, Державною судовою адміністрацією України, територіальними управліннями Державної судової адміністрації України, підприємствами, що належать до сфери управління Державної судової адміністрації України (затв. наказом ДСА України від 15.11.2016 № 231).

     Законом України « Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року, який встановлює основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів, фізичним та юридичним особам надано можливість надавати до суду електронні документи.

     Істотними перевагами електронного документообігу є оперативность відправлення та отримання документів, висока швидкість передачі інформації за великою кількістю адрес, економія паперу та коштів для здійснення поштових відправлень, інш.

     У відповідності з цим Законом «оригіналом   електронного  документа  вважається  електронний примірник  документа  з  обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним   підписом   автора   або   підписом,  прирівняним  до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги". ( пункт 4 статті 18 Закону України « Про електронні довірчі послуги» - «кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису»).

     Отже при направленні документів на електронну адресу суду створення електронного документу завершується обов’язковим накладанням електронного підпису, який використовується для ідентифікації автора електронного документа.

    Таким чином, на підставі вищезазначеного, документи, отримані судом електронною поштою без електронного цифрового підпису (ЕЦП)  або кваліфікованого електроннного підпису (КЕП) не підлягають реєстрації та розгляду. У разі надсилання електронних документів без електронного цифрового підпису  необхідно надсилати засобами поштового зв’язку також оригінал документа в паперовій формі, про відправку яких має бути зазначено в даному електронному листі.

     Отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП)  або кваліфікований електроннний підпис (КЕП) можно, наприклад,  безкоштовно в інтернет – банкінгу або додатку «Приват24» або  звернувшись до одного із надавачів цієї послуги, які визначені у переліку за наступним посиланням: Кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг.